Erfarenhet
Med erfarenhet av både strategisk och operativ marknadsföring är jag stolt över att ha samarbetat med några av de mest framstående aktörerna inom fastighetsutveckling och nyproduktion.

Genom min karriär har jag bidragit med att stärka varumärken, öka försäljningsresultat och förbättra kundresor, med mätbara resultat på både den svenska och internationella marknaden.
Min insikt i både den svenska och globala bostadsmarknaden har gett mig ett unikt perspektiv på hur olika lagar, regler och kulturella skillnader påverkar sättet vi köper, marknadsför och säljer nybyggda bostäder på.
Att arbeta med allt från stora bostadsproducenter till mindre fastighetsutvecklare har gett mig en helhetssyn på marknaden, där jag har utvecklat målinriktade strategier som både når rätt kunder och maximerar effekten av marknadsföringsbudgetarna.
Effektiv marknadsföring handlar om att förstå målen: ska varumärket stärkas, eller är fokus enbart på försäljningsresultat? Oavsett strategi optimeras kanalvalen, resurserna används så effektivt som möjligt och resultat uppnås på ett målmedvetet sätt.
Under min karriär har jag också haft nära samarbeten med ledande företag inom reklam, performance marketing, webbutveckling och sociala medier, vilket har gett mig värdefulla insikter i hur innovativa verktyg och metoder kan användas för att möta marknadens krav.
Bonava Norge
Under min tid i Bonava var företaget en av Nord-Europas ledande bostadsutvecklare med verksamhet i nio länder. Företaget utvecklade trivsamma och hållbara bostadsområden med ett starkt fokus på miljövänliga lösningar.
Som Marknadschef hade jag det övergripande ansvaret för all marknadsföring i Norge, med fokus på att skapa intresse för nya bostadsprojekt och stärka varumärket Bonava i en konkurrensutsatt marknad. Detta arbete genomfördes i nära samarbete med en mycket kompetent marknadsavdelning, som var avgörande för att säkerställa hög kvalitet och goda resultat.
- Ansvarade för all strategisk och operativ marknadsföring, kundinsikter och varumärkesaktiviteter som hanterades av marknadsavdelningarna i Norge.
- Omvandlade nya strategiska affärsmål till mätbara operativa mål inom B2C, B2B och Employer Branding.
- Stöttade avdelningarna med mediemix, kanalstrategier och budgetar för att generera intresse för 36 olika bostadsprojekt.
- Arbetade i globala forum tillsammans med de andra affärsenheterna (Performance, Web, Brand, SoMe, Marketing, CRM, Automation).
- Ökade varumärkeskännedomen från 2 % till 9 % i Oslo-regionen och från 23 % till 40 % i Bergen-regionen.
Några av bostadsprojekten vi arbetade med:
Bergensmeieriet på Minde i Bergen – Gartneritaket i Vesby i Østfold – Villa Silur på Ullern i Oslo – Løxatorget i Sandvika i Viken – Tamburløkka i Ski, Nordre Follo – Kongsløkken på Ensjø i Oslo – Sandsli Stasjon på Sandsli i Bergen – Kvartalet på Ask i Gjerdrum – Gystadporten i Jessheim på Ullensaker – Kleppekollen på Askøy i Bergen – Merinokvartalet i Ytre Sandviken i Bergen
Røisland & Co
Røisland & Co är en fastighetsmäklare specialiserad på nyproduktion och samarbetar nära med flera bostadsutvecklare. Företaget är känt för sitt insiktsbaserade arbetssätt och sin starka fackkompetens.
Som Marknads- och Kommunikationschef hade jag ansvar för att utforma och genomföra marknadsföringsstrategier som stärkte företagets position och stöttade externa bostadsutvecklare med marknadsstrategier och genomförande av marknadsföringsaktiviteter.
- Hade ansvar för företagets marknadsföringsstrategi, budgetar, kanaler och kampanjer.
- Stöttade bostadsutvecklare med allt från rådgivning i tidiga skeden till produktion av säljmaterial, digitala kampanjer och effektiv kundkommunikation efter köp.
- Utvecklade och optimerade marknadsföringsplaner, SEO, webbplatser, programmatiska annonser, SoMe-kampanjer och e-postmarknadsföring.
- Kostnadseffektiviserade och riktade marknadsföringen baserat på insikter från data och erfarenhet av kundkontakt.
Mina rådgivningsuppdrag omfattade ett urval av följande nybyggaktörer och bostadsprojekt:
Bjørvika i Bispevika, Oslo för OSU – Nordre Gate på Grünerløkka i Oslo för Aspelin Ramm – Schlägergården Hage i Lilleakerbyen ved Lysaker för Mustad Eiendom – Helgerudkvartalet i Sandvika, Viken för Andenæs Eiendom – Myrenskvartalet på Torshov i Oslo för Fredensborg bolig – Njords Hage på Haslum i Viken för Condo Vita – Malerhaugveien 20 på Ensjø i Oslo för Bunde Gruppen – Borgen på Løren för Skanska – Humlehagen på Ensjø för Ferd Eiendom
JM Norge
Under min tid i företaget var JM en av Nordens största bostadsutvecklare, med fokus på hållbart bostadsbyggande och långsiktiga kundupplevelser. Företaget utvecklade allt från mindre bostadsområden till större stadsutvecklingsprojekt och har under många år toppat kundnöjdhetslistorna inom bostadsbranschen.
Som Marknadsansvarig utförde jag marknadsföringsaktiviteterna för alla regionens bostadsprojekt och bidrog till att stärka JM Norges varumärke.
- Ansvarade för marknadsföringsaktiviteterna för regionens bostadsprojekt.
- Uppdaterade, underhöll och utvecklade företagets webbplats och SoMe-kanaler.
- Utvecklade mallar för marknadsföringsmaterial, både digitalt och tryckt.
- Samarbetade i tvärfunktionella team inom CRM-system, webbutveckling och med reklambyråer i Sverige och Norge.
- Implementerade och vidareutvecklade kundresan.
Några av bostadsprojekten vi arbetade med: